MENU

ALL OF US

All of us (Länge: 00:19:48) „All of us“ ist ein Found-Footage-Experimentalfilm von Personen, die als Medien agieren und Botschaften von übernatürlichen Wesen empfangen. Das jeweilige Medium versetzt sich dazu in eine meditative Trance, schaltet sein Wachbewusstsein aus, um einen nicht sinnlich wahrnehmbaren Teil der Welt durch sich sprechen zu lassen und damit eine aufgenommene Botschaft der „Geisterwelt“ zu verkünden. Die Arbeit fokussiert den Übergangsritus des Mediums und damit die Liminale Phase, einem ästhetisch manifestierten Schwellenzustand zwischen Ein- und Ausgliederung der menschlichen Konstitution. Bevor daraufhin das Supranaturale durch das Medium spricht, wird das nächste Individuum in seiner Ausgliederung und Liminalität gezeigt, um die Homogenität dieses Ritus aufzuzeigen. Der Ton ist in dieser Arbeit asynchron gesetzt und erstreckt sich damit über die Grenzen des persönlichen Übergangs. Dies lässt es zu, die Medien miteinander verschmelzen zu lassen und das kollektive Bewusstsein des Phänomens zu verdeutlichen. Das Metaphysische ist ein verbindender und integraler Aspekt des Menschseins. Ausgehend von einem phänomenologischen Ansatz, der sich der nicht normativen Beschreibung von Erscheinungen widmet, ist „All of us“ ein Versuch zu verstehen, wo Fremdheit herrscht. Wie lässt sich das Phänomen eines internalen Übergangs ästhetisch darstellen? Die Arbeit positioniert sich zwischen einer ethnografischen Erfahrung und einer reflektiven Auseinandersetzung mit […]
Read More ›

ÜBER DAS UNSICHTBARSEIN UND TREIBENLASSEN

ÜBER DAS UNSICHTBARSEIN UND TREIBENLASSEN »Über das Unsichtbarsein und Treibenlassen« dokumentiert filmisch und essayistisch die Ästhetik eines persönlichen Schwellenzustandes. Fokus der Arbeit ist der liminale Moment zwischen Aus- und Eingliederung in eine fremde Kultur sowie die Wahrnehmung dieser. Die Aufnahmen sollen dem Rezipienten als Fenster dienen, in dem Schlüsselmomente und Symbole einer innerlichen Transformation und Auflösung in der flüchtigen Atmosphäre des fremden Ortes dargestellt werden. Der lineare Bewegungsstrom, in dem sich die Filmemacherin befindet, wird zunehmend gebrochen durch ein Wegträumen in dreidimensionale Richtungen, wodurch die Orientierungslosigkeit und gleichzeitige Freiheit zum Ausdruck gebracht wird. Der Einbezug der lyrisch-subjektiven Kommentare basiert auf einer assozierenden Cut-up Technik von selbstrefkletierenden Tagebucheinträgen innerhalb des Feldeintritts und füllt damit die sensorische Bildwelt mit persönlicher Bedeutung. *************************************************************** »Über das Unsichtbarsein und Treibenlassen« (»About being invisible and drifting away«) is a film documentary and essay about the aesthetic of a personal liminal state. The focus of the work is the liminal moment between the integration and exclusion within a foreign culture as well as its perception. The footage serves as a window, in which key moments and symbols of an inner transformation and dissolution are depicted. The filmmaker finds herself in a linear stream of movement, which is […]
Read More ›

SENSING DATA

SENSING DATA “SENSING DATA” is an audio-visual installation and experimental approach questioning the ubiquity of data and the resulting lack of its emotional and sensual impact. It is about how to deal with the overflow of data in our society and how to use its potential in time and space rather than limiting it by its quantified properties. In my thesis, I explored an embodied communication of data and aimed for innovative methods to change perceptions. The project is based on my my two theoretical research works “The emotional experience of audiovisual created data” and “Sonification and installation – the potentials of data in space” (2019). The project is the outcome of my bachelor thesis at Köln International School of Design, in which I explored the embodiment of data and aimed for alternative methods to change our awareness. The topic of “climate change” and its projections within the next 100 years might feel detached from our daily life but nevertheless will have a huge impact on our environment. I reinterpreted data provided by amongst others the DKRZ, IPCC, which projects representative scenarios concerning topics such as the development of the anthropogenic CO2-Emissions or the Earth’s surface temperature. In an analogue […]
Read More ›

PHOTOPHOBIA

PHOTOPHOBIA “PHOTOPHOBIA“ is a music video I produced as a first time filmmaker in cooperation with the electronic music artist ENVÅK. The approach of the project was unorthodox and driven by a rather unusual workflow: Being fascinated by the structures of my lo-fi microscope shots of algae that I did along the coast of Denmark, I aimed to create an experience that shares this view of a microcosm and organic world. That is overwhelmed just like like me about the diversity and variational forms of nature. As a counterpart, I combined these microstructures with a sterile and cold world, such as tiles or lights in order to let these two sensual spaces collide and to create an aesthetic tension. In order to focus on these intersections and to bring „it“ alive, my montage was driven by visual contrasts and dynamic cutting. After that, the music was composed by the electronic music artist ENVÅK, inspired by the association that the footage evoked. The sonic result sounded just like the pictures felt, fragmented and constructed, warm and cold, sterile and organic…I loved it. Audio and Video became one and “PHOTOPHOBIA“ was born. Directed and produced by Lisa Peter. Music by Jan Reutelsterz […]
Read More ›

INIPI – THE CITY WITH NO WASTE

INIPI – THE CITY WITH NO WASTE This film is the outcome of a critical / speculative design project on reflecting extreme scenarios in a society. What happens if renewability is taken to the extreme? At what point does it become immoral? What measures would have to be taken to enforce that level of control? Welcome to Inipi. A project by: Lisa Peter | Rebeca Gomes | Samantha Perry | Casandra Mendez | Ellinoora Rustholkarhu Film edited by: Lisa Peter Project supervised by: Giovanni Innella, Chiba University, 2018 Soundtrack: Boards of Canada, Gemini
Read More ›

REEL 2017/18

REEL 2017/18 Selection of my works from 2017/2018. Special thanks to Jan Reutelsterz aka Envåk for the score
Read More ›

YUUGEN – AN AUDIOVISUAL POEM OF HOKKAIDO, JAPAN

YUUGEN – AN AUDIOVISUAL POEM OF HOKKAIDO, JAPAN Inspired and fascinated by the icy and mysterious landscapes of Hokkaido, Japan, I created this short film based on “Yuugen”, a Japanese aesthetic concept describing the awareness of the universe that triggers emotional response too deep for words. The video was shot with the Panasonic Lumix GH4. Special thanks to Jan Reutelsterz for the soundtrack.
Read More ›

THE ORIGIN OF PURITY

THE ORIGIN OF PURITY “The Origin Of Purity” was a Visual Music Project at Köln International School of Design (KISD) in cooperation with the Chablis Wine Association. The challenge was to create a high conceptual video under the topic “Purity & Minerality” and to create a high aesthetical concept within an artistic storytelling and abstract staging.This video visualizes the beginning of the actual Chablis wine in an abstract way. Focusing on its origin state, a lively sparkle inspires a further journey and development./br > Influenced by minerality and passion, the film leads into a state of satisfaction, purity, and appreciation. Dieser Film ist entstanden im Rahmen des studentischen Visual Music-Lehrprojekts „Chablis: Reinheit & Mineralität“ unter Leitung von Prof. Dr. Nina Juric & Felix Koziol, Department Image & Motion / Integrated Design an der Köln International School of Design (KISD) der TH Köln. Besonderer Dank an die Jury des Videowettbewerbes „When pure Chablis meets Art“: Françoise Roure (BIVB), Christina Fieber (Falstaff), Prof. Wolfgang Laubersheimer, Prof. Nina Juric und Felix Koziol. Besonderer Dank ebenfalls an Jan Reutelsterz.
Read More ›

DEEP WELL / RUNA

DEEP WELL / RUNA Shamanism, Mysticism, Abstraction – For the Cologne-based electronic music project ENVÅK I created this music video “Deep Well / Runa”. Inspired by Visual Music artists, such as Oskar Fischinger, the video adapts the graphical 2D approach and combines it with real shots.
Read More ›